-->

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Yayınlanan tüm içeriği görebilmeniz için e-posta aboneliği yapmanız gerekmektedir..

13 Ekim 2015 Salı

Kitap Bankası Projesi


Projenin Adı:
Kitap Bankası

Proje Uygulayıcısı:
KaiZen Kişisel Gelişim ve Sosyal Farkındalık Ekibi

Proje Destekçileri:
  1. Kamu Kurumları
  2. İş Adamları
  3. Gönüllüler

Hedef Kitle:
Türkiye Geneli Kitap ihtiyacı olan kurumlar, mekânlar 

Uygulama Dönemi: 
1 Yıl 

Projenin Amacı:

Kitap Bankası projesi için temel amaç Türkiye genelinde okuma alışkanlığı kazandırmak olmakla beraber genel hatları ile projemizin amaçları aşağıdaki gibidir.
  1. Türkiye genelinde okuma alışkanlığı kazandıracak farkındalık çalışmaları gerçekleştirmek
  2. Fırsat eşitliği sağlayarak okuma kültürünün yerleşmesini sağlamak
  3. Kitapları ulaşılabilir kılmak
  4. Kitap etrafında kültürlerin birleşmesine sağlamak
  5. Okuma alışkanlığı olan ancak maddi imkânı olmayan kişilere; Okuma alışkanlığı kazandırmak,
  6. Okuma alışkanlığını sürekli kılmak,
  7. Okumayı engelleyici nedenleri ortadan kaldırmak,
  8. Okuma alışkanlığını sürekli hale getirmek,
  9. Kütüphaneleri güncelleştirmek,
  10. Ödünç kitap kullanımını yaymak,
  11. Öğrenci velilerini bu sürece dâhil etmek,
  12. Kitap temini konusunda hayırseverlerin katkısını sağlamak,
  13. Yönetici ve öğretmenlere daha etkin sorumluluklar vermek,
  14. Medyanın, sivil toplum örgütlerinin, halkın ve yöneticilerin desteğini almak sureti ile “OKUMA KÜLTÜRÜNÜ YAYGINLAŞTIRMAK ”tır.

Projenin Hedef Kitlesi

7 den 85’e Tüm Türkiye…
Yapılan araştırmalarda ülkemizde kitap okuma oranının gelişmiş birçok ülkelere göre bir hayli düşük olduğu tespit edilmiştir. Örneğin: Bir Japon yılda 25 kitap, bir İsveçli yılda 18 kitap, bir Fransız yılda 17 kitap okuduğu halde Türkiye’de 6 Türk yılda bir kitap okuyor. 

Japonya’da tek bir gazete 15 milyon tiraja sahipken Ülkemizde tüm gazetelerin toplam tirajı 5 milyon civarındadır. Bir yılda; Rusya’da 80 bin, Amerika’da 72 bin, Japonya’da 42 bin, Fransa’da 27 bin kitap basılırken, Ülkemizde yılda sadece 7 bin kitap basılmaktadır. Norveç’te kişi başına düşen yıllık kitap harcaması 137 Dolar iken Türkiye’de maalesef 0.5 dolardır. Ve Norveçli bizden 300 kat daha fazla kitap okumaya zaman ayırıyor. 

Ülkemizde kahvehanelerin sayısı, kütüphanelerin sayısının 300 katından fazladır. Buna rağmen kahvehaneler dolu, kütüphaneler boş durumdadır.

Yukarıda verilen örnekler Türk insanında okuma alışkanlığının çok düşük olduğu gerçeğini ortaya koymaktadır. Oysa başarı için stratejiler geliştirirken en çok ihtiyacımız olan şey okumak ve öğrenmektir. Eğer günde sadece 15 dakika kitap okursak, her ay bir, yılda 12 kitap okumuş oluruz.

Projenin Muhtelif Kaynakları
  1. KaiZen Kitaplığı
  2. Kitap satış ve dağıtım şirketleri
  3. Hayırsever vatandaşlar
  4. Sivil toplum örgütleri
  5. Sponsor firmalar
  6. Ödünç kitap modeli
  7. Diğer kaynaklar

Projenin Güçlü Yönleri
  1. Her okulda kütüphanenin bulunması
  2. Kitap satış yerlerinin yaygın olması
  3. Kampanyayı tanıtacak yerel basının yeterli olması
  4. Tüm okullarda bilgisayar ve internet erişiminin var olması
  5. Ekonomik gücü olan sivil toplum örgütlerinin ve işadamlarının bulunması

Projenin Zayıf Yönleri
  1. Ülkemizde okuma alışkanlığının az olması
  2. Okullarımızdaki öğrenci yoğunluğu
  3. 110 bin dolayında öğrencinin ikili öğretim yapması
  4. Okumayı destekleyecek veli kitlesinin yetersiz olması
  5. Ülkemizde bugüne kadar bu konuda ciddi bir çalışmanın az sayıda yapılması
  6. Okullarımızdaki okuma alışkanlığı konusunda herhangi bir istatistiğin olmaması
  7. İnsanlarımızın boş zamanlarını geçirecek internet kafe ve benzeri yerlerin fazla olması
  8. Okullarda yeterli düzeyde ve sayıda okuma salonlarının bulunmaması
  9. Okul kütüphanelerinde, her sınıf düzeyinde yeterli sayıda kitap bulunmaması
  10. Okuyan kişinin daha başarılı olacağı gerçeğinin farkına varılmamış olması

Proje Kapsamında Gerçekleştirilecek Faaliyetler
  1. İmza günlerini düzenlemek,
  2. Konferanslar, seminerler, törenler düzenlemek,
  3. İlgili kurumlarla işbirliği sağlamak,
  4. Tanıtım faaliyetlerini sürdürmek,
  5. Kitap Bankası Kitap Toplama Kutuları aracılığı ile kitap toplama kampanyaları gerçekleştirmek
  6. Kitap okuma ve toplama konularında farkındalık oluşturacak video çekimlerin yapılması
  7. Askıda kitap, ödünç kitap, kitap bağışı gibi uygulamaları aktif hale getirmek,
  8. Yapılan çalışmaları aylık olarak kamuoyuna sunmak.
  9. Sonuçları derleyip, dergi, kitap haline getirmek

Projenin İşleyişi
  1. Proje Türkiye genelinde faaliyet gösterecektir.
  2. Türkiye genelinde 7 bölgeden başvuru esasına göre proje yöneticilerinin seçilmesi
  3. Proje yöneticilerinin sorumluluklarının belirlenmesi
  4. Türkiye genelinde kitap toplama çalışmalarının başlaması.
  5. Toplanan kitapların tasnif edilerek listelenmesi
  6. Kitap ihtiyacı olan kişi, kurum ve kuruluşlarının başvuru esasına göre belirlenmesi
  7. Kampanya yöneticileri tarafından belirli aralıklarla oluşturulacak olan kitap listeleri etkinlik sayfasından duyurularak ilgililere ulaştırılması

Proje Yetkililerin Genel Görevleri
  1. Kampanyanın en üst düzeyde gerçekleşmesi ve hedeflerine ulaşması için sorumlu olduğu bölgede plan ve programlar yapmak.
  2. Uygun olan her türlü vasıtalarla tanıtımını yapmak (Genelgeler, medya afiş, elektronik ortam vs.)
  3. Grup Sayfasında tanıtım sayfasını hazırlamak.
  4. Kampanyaya sponsor görüşmelerinde bulunmak.
  5. Kampanyayı gündemde tutacak etkinlikler, toplantılar düzenlemek,
  6. Yerel ve ulusal düzeyde yazarları davet etmek,
  7. Yerel ve ulusal düzeyde kitapevleri ile görüşmeler yapmak,
  8. Okul kütüphanelerini desteklemek,
  9. Aylık sonuç raporları düzenlemek,
  10. Hayırseverleri, sivil toplum örgütlerini, medyayı, kamu kurumlarını kampanyaya davet etmek
GÖNDERİLEN / BAĞIŞLANAN KİTAPLARIN TAKİBİ

  1. Kitaplar belirli bir sayıya ulaşıncaya kadar toplanacaktır. 
  2. Kitap bağışında bulunmak isteyen kişilerin gönderilerinin içine ad/soyad ve iletişim bilgilerini yazmaları gerekmektedir. 
  3. Destekleyiciler tarafından gönderilen kitaplar adedi ve kitap adları ile görsel ve yazılı olarak kayıt altına alınacak ve kamuoyu ile paylaşılacaktır. 
  4. Dağıtım aşamasında kitap desteği sağlanacak noktada ilk defa bir kütüphane kuruluyor ve gönderilecek kitaplar sadece bir destekçi aracılığı ile sağlanıyorsa kurulan kütüphaneye destekçinin adı verilecektir. Şayet birden fazla destekçi ile kütüphane oluşturuluyorsa kütüphane girişine destekçilerin isimlerinin yazıldığı bir tabela yetkililer tarafından asılacaktır. 
  5. Kitap teslimi ve kütüphanenin destekler sonrası mevcut durumu fotoğraf ve video çekimi olarak kayıt altına alınarak kamuoyu ile paylaşılacaktır. 
  6. Projenin her yıl dönümünde yıl içerisinde en fazla kitap gönderen destekçimize yaptığı destek ve oluşturduğu farkındalık için ödül verilecektir. 

Destek için sonsuz teşekkür ederiz.
Bu proje bir kurum, kuruluş veya şahısa ait olmayıp, destek veren tüm gönüllülere aittir. Hep birlikte bir ışık olarak yüreklere dokunmak için haydi bir destek de sen ver..!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.

Designed By KaiZen